Budowa dróg gminnych ul. Józefa Wybickiego oraz ul. Alfreda Markowskiego w Ostrołęce

Fundusz Dróg Samorządowych
Opis projektu:


W dniu 24 grudnia 2019 r. podpisano umowę  o dofinansowanie Nr FDS/349/2019 na realizację zadania pn. „Budowa dróg gminnych ul. Józefa Wybickiego oraz ul. Alfreda Markowskiego w Ostrołęce” w ramach Funduszu Dróg Samorządowych.

Termin realizacji – 2019 rok
Łączna długość wybudowanych odcinków - 468 m, liczba odcinków – 2

W ramach zadania wykonano:

Budowa ulicy Józefa Wybickiego (odcinek nr 1)
- jezdnia o nawierzchni bitumicznej: szerokość jezdni - 6 m, długość jezdni - 292 mb;
- chodnik z kostki betonowej usytuowany przy jezdni po obu stronach o długości 292 mb;
- ścieżka rowerowa/pas ruchu dla rowerów wydzielony z jezdni: po jezdni po ogólnodostępnym pasie ruchu – długość 292 mb;
- liczba skrzyżowań – 1 (z odcinkiem nr 2);
- wjazdy bramowe;
- oznakowanie pionowe;
- chodnik z płyt betonowych ze znakami dotykowymi;
- sieć kanalizacji deszczowej – 153,9 mb;
- branża elektryczna – oświetlenie uliczne.

Budowa ulicy Alfreda Markowskiego (odcinek nr 2)
- jezdnia o nawierzchni bitumicznej: szerokość jezdni – 6 m, długość jezdni - 176 mb;
- chodnik z kostki betonowej usytuowany przy jezdni: strona lewa – 27,5 mb, strona prawa – 26,5 mb;
- chodnik z kostki betonowej odsunięty od jezdni: strona lewa – 148,5 mb, strona prawa – 97,5 mb;
- chodnik z płyt betonowych ze znakami dotykowymi;
- ścieżka rowerowa/pas ruchu dla rowerów wydzielony z jezdni: po jezdni po ogólnodostępnym pasie ruchu – długość 176 mb;
- liczba wykonanych skrzyżowań – 2 (w tym z odcinkiem nr 1);
- skrzyżowanie z wyniesioną tarczą;
- wjazdy bramowe, miejsca postojowe;
- oznakowanie pionowe;
- sieć kanalizacji deszczowej – 255,1 mb;
- sieć kanalizacji sanitarnej – 255,1 mb;
- przyłącze wodociągowe – 30,7 mb;
- branża elektryczna – oświetlenie uliczne;
- zieleń.
 
Cel projektu:
- podniesienie poziomu i jakości życia społeczności lokalnych oraz zwiększenie efektywności instytucji publicznych poprzez rozwój bezpiecznej, spójnej, funkcjonalnej i efektywnej infrastruktury drogowej;
- wsparcie działań samorządu gminnego i powiatowego na rzecz budowy dróg lokalnych o kluczowym znaczeniu dla zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego wspólnot samorządowych;
- poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego i parametrów technicznych lokalnej sieci drogowej;
- poprawa oraz zwiększenie atrakcyjności i dostępności terenów inwestycyjnych;
- wyrównywanie szans rozwojowych regionów i budowanie spójności terytorialnej.
Zdjęcia z realizacji: