- Home
- Fundusze zewnętrzne
- Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2014-2020
Ostrołęckie szkoły kompetencji
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2014-2020
Opis projektu:
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2014-2020
Oś Priorytetowa X Edukacja dla rozwoju regionu
Działanie 10.1 Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży
Poddziałanie 10.1.1 Edukacja ogólna (w tym w szkołach zawodowych)
Cel projektu:
Celem głównym projektu było podniesienie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych 1228 uczniów (589 Kobiet; 639 Mężczyzn) oraz kompetencji zawodowych 150 osób (135 Kobiet ;15 Mężczyzn) nauczycieli NCL z 7 Szkół Podstawowych SP nr: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10 w tym 3 z oddziałami gimnazjum (nr 3, 4, 5) i 1 Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Ostrołęce
Zakres Projektu obejmował realizację następujących działań:
1. Wdrożenie wewnętrznej infrastruktury sieciowo - usługowej.
2. Wyposażenie pracowni szkolnych w narzędzia dydaktyczne.
3. Dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki.
4. Dodatkowe zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego.
5. Warsztaty umiejętności uniwersalnych.
6. Kursy z robotyki dla uczniów.
7. Kursy kompetencji informatycznych dla uczniów.
8. Zajęcia dodatkowe - koła zainteresowań rozwijające uzdolnienia uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych - fizyka, biologia/przyroda, chemia.
9. Podniesienie kompetencji i kwalifikacji zawodowych nauczycieli.
Osiągnięte wskaźniki produktu:
- Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych w programie – 1.228osób;
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty wyposażonych w ramach programu w sprzęt TIK doprowadzenia zajęć edukacyjnych – 8 szt.;
- Liczba szkół, których pracownie przedmiotowe zostały doposażone w programie – 8 szt.;
- Liczba nauczycieli objętych wsparciem w programie – 150 osób;
- Liczba nauczycieli objętych wsparciem w zakresie TIK w ramach programu – 150 osób;
- Liczba osób objętych szkoleniami / doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych – 434 osoby;
- Liczba doposażonych pracowni przedmiotowych i / lub TIK – 20 szt.;
- Liczba podmiotów wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) – 8 szt.;
- Liczba szkół, w których wdrożono wewnętrzną infrastrukturę sieciowo – usługową – 5 szt.;
- Liczba uczniów objęta wsparciem w zakresie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki i języka angielskiego – 988 osób;
- Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie kursów z robotyki pozwalających na kształcenie jednocześnie 3 kompetencji kluczowych i co najmniej 4 powiązanych z nimi umiejętności – 96 osób;
- Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie kursów kompetencji informatycznych – 208 osób;
- Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie warsztatów umiejętności uniwersalnych – 368 osób;
- Liczba uczniów z terenów wiejskich objętych wsparciem w projekcie – 123 osoby;
- Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji przyrodniczych – 225 osób.
Osiągnięte wskaźniki rezultatu:
- Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu – 1.228 osób;
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 8szt.;
- Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 8szt.;
- Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu – 150osób;
- Liczba osób - uczniów i nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje informatyczne – 274 osoby.
Okres rzeczowej realizacji projektu: od 2018-08-01 do 2020-11-30
Całkowita wartość projektu: 2.688.537,05 PLN
Wysokość dofinansowania Funduszy Europejskich: 2.150.829,64 PLN