Akademia Rozwoju Kompetencji Kluczowych

Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2014-2020
Opis projektu:


Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2014-2020
Oś Priorytetowa X Edukacja dla rozwoju regionu
Działanie 10.1 Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży
Poddziałanie 10.1.1 Edukacja ogólna (w tym w szkołach zawodowych)

 
Akademia Rozwoju Kompetencji Kluczowych

Cel projektu:
Celem głównym projektu było podniesienie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych 688 uczniów (263 Mężczyzn; 425 Kobiet) oraz kompetencji zawodowych 51 osób (8 Mężczyzn; 43 Kobiet) nauczycieli liceów i gimnazjum w Ostrołęce.

Zakres Projektu obejmował realizację następujących działań:
1. Wdrożenie wewnętrznej infrastruktury sieciowo-usługowej w I LO i II LO.
2. Stworzenie/doposażenie międzyszkolnych pracowni przedmiotowych i TIK.
3. Dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki.
4. Dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego.
5. Warsztaty umiejętności uniwersalnych.
6. Kursy z robotyki dla uczniów.
7. Kursy kompetencji informatycznych dla uczniów.
8. Podniesienie kompetencji i kwalifikacji zawodowych nauczycieli w zakresie korzystania z TIK w nauczaniu i z innowacyjnych metod dydaktycznych.
9. Wsparcie uczniów z niepełnosprawnościami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Osiągnięte wskaźniki produktu:
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty wyposażonych w ramach programu w sprzęt TIK doprowadzenia zajęć edukacyjnych – 4 szt.;
- Liczba szkół, których pracownie przedmiotowe zostały doposażone w programie – 4szt.;
- Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych w programie – 688osób;
- Liczba nauczycieli objętych wsparciem w programie – 51 osób;
- Liczba nauczycieli objętych wsparciem w zakresie TIK w ramach programu – 51 osób;
- Liczba osób objętych szkoleniami / doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych – 307 osób;
- Liczba podmiotów wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne(TIK) – 5 szt.;
- Liczba szkół, w których wdrożono wewnętrzną infrastrukturę sieciowo-usługową – 2 szt.;
- Liczba stworzonych lub doposażonych międzyszkolnych pracowni przedmiotowych i/lub TIK – 11 szt.;
- Liczba uczniów, objęta wsparciem w zakresie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki i języka angielskiego – 464 osoby
;- Liczba uczniów, objęta wsparciem w zakresie warsztatów umiejętności uniwersalnych – 688 osób;
- Liczba uczniów, objętych wsparciem w zakresie kursów z robotyki pozwalających na kształcenie jednocześnie trzech kompetencji kluczowych i co najmniej 4 powiązanych z nimi umiejętności – 160osób;
- Liczba uczniów objętych wsparciem w projekcie w zakresie kursów kompetencji informatycznych – 160osób;
- Liczba uczniów z niepełnosprawnościami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi objętych wsparciem w projekcie – 3 osoby;
- Liczba uczniów z terenów wiejskich objętych wsparciem w projekcie – 265 osób;Planowane do osiągnięcia wskaźniki rezultatu:
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 4 szt.;
- Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 4 szt.;
- Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu – 688 osób;
- Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu – 51osób;
- Liczba uczniów i nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje informatyczne – 175 osób.

Okres rzeczowej realizacji projektu: od 2018-08-01 do 2020-11-30

Całkowita wartość projektu: 1.944.780,00 PLN
Wysokość dofinansowania Funduszy Europejskich: 1.840.092,00 PLN
Zdjęcia z realizacji: