Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO)
Opis projektu:

Pożyczka wspierająca zieloną transformację miast
Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO)
Inwestycja B3.4.1. Inwestycje na rzecz kompleksowej zielonej transformacji miast.
Środki z pożyczki zostaną przeznaczone na realizację następujących zadań:
B1 Modernizacja oświetlenia ulicznego ulic na terenie miasta OstrołękiB2 Rewitalizacja przestrzeni miejskich na terenie Ostrołęki
B3 Budowa i przebudowa infrastruktury pieszej i rowerowej na terenie Ostrołęki
B4 Kompleksowe inwestycje w zrównoważony rozwój mobilności miejskiej w Ostrołęce
Grupy docelowe:
mieszkańcy miasta Ostrołęki /subregionu ostrołęckiego.Cel projektu:
- łagodzenie zmian klimatu i adaptacja do nich;
- zmniejszenie poziomu zanieczyszczeń;
- rewitalizacja budynków i przestrzeni miejskich;
- poprawa jakości życia i zdrowia mieszkańców (podniesienie jakości przestrzeni publicznej z punktu widzenia potrzeb spędzania wolnego czasu(ze szczególnym naciskiem na funkcje przyrodnicze), umożliwienie zmian zachowań transportowych polegających na priorytetyzacji aktywnej mobilności(transport pieszy, rowerowy) oraz zwiększenie dostępności przyjaznych środowisku usług publicznych;
- zwiększenie udziału zeroemisyjnego transportu zbiorowego, optymalizacja pracy przewozowej miejskiego transportu publicznego, w tym aplikacja rozwiązań ICT oraz usług elektronicznych.
- zmniejszenie poziomu zanieczyszczeń emitowanych do powietrza w wyniku zmniejszenia zapotrzebowania na energię elektryczną;
- uporządkowanie terenów niezagospodarowanych, nadanie im nowych funkcji społecznych;
- zagospodarowanie nowych terenów poprawiając komfort życia i zdrowia mieszkańców dzięki nowej, atrakcyjnej formie spędzania czasu na otwartych przestrzeniach zielonych;
- ożywienie niektórych obszarów miasta;
- poprawa wizerunku miasta i podniesienie atrakcyjności terenów;
- stworzenie miejsc międzypokoleniowej integracji mieszkańców osiedli;
- poprawa komfortu i bezpieczeństw pieszych i rowerzystów – niechronionych użytkowników ruchu poprzez wybudowanie/przebudowanie ciągów rowerowych, chodników, a tym samym zmniejszenie potencjalnych wypadków;
- stworzenie rozwiązań/udostępnienie infrastruktury ułatwiającej oraz zachęcającej do korzystania z rowerów;
- promocja ruchu rowerowego w całym mieście;
- poprawa dostępności komunikacyjnej miasta uwzględniającej korzystanie z form indywidualnej mobilności miejskiej;
- powstanie nowoczesnej infrastruktury rowerowej i pieszej w mieście subregionalnym;
- poprawa jakości środowiska naturalnego;
- poprawa jakości życia mieszkańców miasta oraz mieszkańców okolicznych gmin pracujących w Ostrołęce;
- rozwój przyjaznych dla środowiska, bezpiecznych, funkcjonalnych i efektywnych form transportu publicznego, co będzie miało bezpośrednie przełożenie na poprawę poziomu i jakości życia społeczeństwa;
- poprawa stanu środowiska naturalnego w wyniku redukcji emisji zanieczyszczeń powietrza (emisji lokalnej) oraz redukcji hałasu;
- wzrost konkurencyjności bezpłatnego transportu zbiorowego w stosunku do transportu indywidualnego;
- zwiększenie efektywności systemu transportowego na terenie miasta Ostrołęki poprzez zwiększenie punktów ładowania autobusów elektrycznych oraz zakup nowego taboru;
- promowanie miejskiej komunikacji publicznej oraz indywidualnego transportu niezmotoryzowanego, jako przyjaznych dla mieszkańców miasta oraz środowiska.
- nowe nasadzenia drzew: 312szt.
- nowe nasadzenia krzewów: 740szt.
- nowe nasadzenia innych roślin: 1769szt.
- wybudowane lub przebudowane ścieżki rowerowe: 1,71km
- wybudowana lub przebudowana infrastruktura: 7799m2
- roczny spadek emisji gazów cieplarnianych: 238,533 tCO2/rok
- liczba miast wspartych w zakresie adaptacji do zmian klimatu: 1
- ludność odnosząca korzyści z realizacji działań na rzecz poprawy jakości powietrza: 48 229 osób
Wartość przedsięwzięcia: 42 765 417,81 PLN
Wartość dofinansowania (pożyczki) z UE: 11 565 398,85 PLN
#KorzyściDlaCiebie
#NextGenerationEU
#FunduszeUE