Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027
Opis projektu:

Rozwój kompetencji kluczowych uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 im. Stanisława Staszica w Ostrołęce
Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027
Priorytet VII Fundusze Europejskie dla nowoczesnej i dostępnej edukacji na Mazowszu
Działanie 7.2 Wzmocnienie kompetencji uczniów
Cel projektu:
Celem głównym projektu jest podniesienie jakości edukacji, obejmujące rozwój kompetencji kluczowych, społecznych i społeczno-emocjonalnych 200 uczniów i rozwój kwalifikacji zawodowych 35 nauczycieli w Szkole Podstawowej Nr 2 im. Stanisława Staszica w Ostrołęce.Grupa docelowa: Grupę docelową w projekcie stanowią uczniowie oraz nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. Stanisława Staszica w Ostrołęce. Do projektu przystąpi 200 uczniów (104 K) i 35 nauczycieli (30 K).
Rezultaty:ZMIANA SYTUACJI GRUPY DOCELOWEJ:
- zmiana sytuacji uczniówRealizacja projektu umożliwi rozszerzenie oferty edukacyjnej i kompleksowe wsparcie uczniów pozwalające na pełny rozwój ich możliwości psychofizycznych i zwiększenie kompetencji podstawowych i przekrojowych.Dzięki poszerzonemu wsparciu otrzymanemu w ramach projektu (zajęcia wyrównawcze; warsztaty i doradztwo zawodowe) uczniowie zwiększą swoje umiejętności, wiedzę i kwalifikacje w zakresie kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy, co pozytywnie wpłynie na ich dalsze wybory dotyczące kształcenia.Wsparcie w ramach projektu wpłynie pozytywnie na ich postawy i samopoczucie, co znajdzie odzwierciedlenie w ich zachowaniu wobec rówieśników, rodziny i otoczenia także poza budynkiem szkolnym.
ZMIANA SYTUACJI SZKÓŁ
W odniesieniu do placówek szkolnych zostanie osiągnięta przez następujące działania:
1. wsparcie potencjału dydaktycznego - zakupiony w ramach projektu sprzęt i pomoce dydaktyczne będą wykorzystywane także po jego zakończeniu
2. Wsparcie rozwoju umiejętności zawodowych kadr uczących. Skutkiem ww. działań będzie wypracowanie i wdrożenie w każdej z placówek rozwiązań z zakresu edukacji włączającej (zniwelowane zostaną różnice w jakości kształcenia uczniów o różnych potrzebach psychofizycznych). Zagwarantuje to trwałe zapewnienie przez szkoły objęte projektem równego dostępu do wysokiej jakości kształcenia włączającego uczniów z różnych grup społecznych i z różnymi potrzebami edukacyjnymi.
W ramach realizacji projektu zapanowano następujące działania oraz zakupy:
- realizację zajęć dydaktycznych i rozwijających dla uczniów, w tym: zajęcia dydaktycznowyrównawcze z matematyki dla uczniów klasy: IV, V, VI, VII, zajęcia dydaktycznowyrównawcze z matematyki dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi klasa IV, zajęcia przygotowujące do egzaminu z matematyki dla uczniów klasy VIII, zajęcia rozwijające uzdolnienia – warsztaty Klubu Młodego Odkrywcy – rozwijanie pasji poznawczej i naukowej w dziedzinach: biologii, fizyki i chemii skierowane do uczniów klas IV-VI i VII-VIII, zajęcia rozwijające uzdolnienia i zainteresowania przyrodnicze – zajęcia z przyrody i geografii, zajęcia rozwijające zainteresowania techniczne – I Ty możesz zostać konstruktorem, zajęcia rozwijające zainteresowania informatyczne – PROGRAMUJ, zajęcia rozwijające z języka angielskiego, koła zainteresowań (nauka gry w warcaby i szachy); zakup sprzętu i pomocy dydaktycznych do zajęć;
- przeprowadzenie warsztatów dla uczniów z klas I-IV i V-VIII w postaci zajęć rozwijających dwie umiejętności podstawowe tj. matematyczne oraz rozumienie i tworzenie informacji;
- przeprowadzenie warsztatów – trening umiejętności społeczno-emocjonalnych dla uczniów klas VI-VIII;
- przeprowadzenie warsztatów dla 200 uczniów z rozwoju 3 umiejętności przekrojowych związanych z pracą w zespole, kreatywnością oraz umiejętnościami cyfrowymi;
- przeprowadzenie warsztatów dla 150 uczniów z rozwoju umiejętności przekrojowych w zakresie uczenia się wraz z określeniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych poprzez określenie indywidualnego stylu uczenia się oraz poznania efektywnych technik nauki;
- przeprowadzenie warsztatów GRA EDUKACYJNA – EKO UCZEŃ dla 200 uczniów;
- realizacja zajęć z rozwoju umiejętności podstawowych u 100 uczniów i rozwoju umiejętności przekrojowych u 100 uczniów poprzez innowacyjne metody nauki – GRYWALIZACJA;
- przeprowadzenie warsztatów z doradztwa zawodowego ,,Moja ścieżka edukacyjna” dla 70 uczniów z klas VII-VIII;
- organizacja szkolenia dla 35 nauczycieli z zaburzeń natury emocjonalno-społecznej u uczniów oraz organizacja specjalistycznego szkolenia dla 8 nauczycieli – praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjno-rozwojowymi;
- realizacja specjalistycznych warsztatów GAMIFIKACJA – metodyka pracy z uczniem – doskonalenie umiejętności dla 28 nauczycieli.
Całkowita wartość projektu: 851 287,50 PLN
Wysokość dofinansowania Funduszy Europejskich: 723 594, 38 PLN
#FunduszeEuropejskie