Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027
Opis projektu:
Budowa infrastruktury rowerowej i pieszej na terenie Ostrołęki
Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027
Priorytet III – Fundusze Europejskie na rozwój mobilności miejskiej na Mazowszu
Działanie 3.1 Mobilność miejska
Przedmiotem projektu jest budowa na terenie Ostrołęki infrastruktury rowerowej i pieszej tj.:
-
Budowa ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Warszawskiej długości ok. 2,2km od granicy miasta po lewej stronie do ronda Siemowita i po prawej stronie na wysokości osiedla Leśne przy terenie zabudowanym wraz z oświetleniem oraz kładką dla pieszych i rowerzystów przez rzekę Omulew.
-
Budowa drogi dla rowerów i chodnika przy ul. Targowej od skrzyżowania z ul. W. Witosa do skrzyżowania z ul. Graniczną długości ok. 1,77km i w ul. Granicznej długości ok.1,07km wraz z oświetleniem.
W ramach zadania planuje się także budowę/ przebudowę infrastruktury technicznej i towarzyszącej tj. budowa oświetlenia, miejsc do parkowania rowerów/wiaty, wykonanie oznakowania pionowego i poziomego, montaż małej architektury (stojaki dla rowerów, podpórki pod stopy, punkty samoobsługi serwisowej rowerów itp.), liczniki rowerzystów, przebudowę i zabezpieczenie istniejących elementów sieci kolidujących z planowanym przedsięwzięciem, w razie konieczności zapewnienia nawiązania projektowanego układu drogowego do istniejącej infrastruktury.
Grupa docelowa:
Mieszkańcy co najmniej trzech gmin obszaru funkcjonalnego (tj. Miasta Ostrołęka, Gminy Rzekuń, Gminy Olszewo-Borki).
Cel projektu:
Podstawowym celem przedsięwzięcia jest zwiększenie mobilności miejskiej oraz odpowiedź na zmiany klimatu, wpisując się tym samym w politykę klimatyczną Unii Europejskiej. Inwestycja w wysokiej jakości infrastrukturę rowerową zwiększy udział bezemisyjnych środków transportu oraz wpłynie na poprawę dostępności do transportu zbiorowego, w szczególności kolejowego.
Cele szczegółowe projektu:
-
poprawa komfortu i bezpieczeństwa poruszania się niechronionych użytkowników ruchu,
-
poprawa dostępności komunikacyjnej miasta uwzględniającej korzystanie z form indywidualnej mobilności miejskiej aktywności,
-
powstanie nowoczesnej infrastruktury rowerowej i pieszej w mieście subregionalnym, spełniającej podstawowe standardy,
-
poprawa jakości środowiska naturalnego,
-
poprawa jakości życia mieszkańców miasta oraz partnerstwa ponadlokalnego.
Planowane do osiągnięcia efekty rzeczowe:
-
Wspierana infrastruktura rowerowa – 5,04 km.
-
Ludność objęta projektami w ramach strategii zintegrowanego rozwoju terytorialnego – 48 471 osób.
-
Wspierane strategie zintegrowanego rozwoju terytorialnego – 1szt.
Planowane do osiągnięcia wskaźniki rezultatu:
-
Roczna liczba użytkowników infrastruktury rowerowej – 10 000,00 osób.
Okres realizacji projektu: od 2025-10-01 do 2027-12-31
Całkowita wartość projektu: 23 552 089,14 PLN
Wysokość dofinansowania Funduszy Europejskich: 20 019 275,76 PLN
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie

