Image

Czytaliśmy wspólnie "Kordiana"

Po raz kolejny Ostrołęka włączyła się w wyjątkową akcję promującą czytanie polskich klasyków czyli Narodowe Czytanie. Tym razem sięgnęliśmy do okresu romantyzmu i „Kordiana” Juliusza Słowackiego.

Uroczystego otwarcia dokonał prezydent Ostrołęki, Paweł Niewiadomski. W swoim przemówieniu podkreślił on znaczenie akcji w kontekście promowania kultury literackie, dla młodego i starszego pokolenia. Przeczytał również fragment dramatu.

Od kilku lat przygotowaniem akcji zajmują się ostrołęckie szkoły, które łączą siły by przedstawić utwór w ciekawy, często wykorzystując formy teatralne, sposób. Tak było również tym razem. Na scenie pojawili się uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego (Aleksander Tarcicki, Marcin Dragun, Mateusz Pędzich, Aleksander Rydzewski i Cyprian Kostrzewski, pod opieką Ewy Bucińskiej); ZSZ nr 2 (Igor Gronowski, Emil Pyskło, Mariusz Skwiot, pod opieką Marzeny Rogalskiej), ZSZ nr 3 (Paulina Kuśmierska, Adam Kraska, Olgierd Macko, pod opieką Beaty Larenty-Boguskiej, Anny Gniazdowskiej), III LO (Kacper Pęza, Michał Żemek, pod opieką Doroty Czyż, Ewy Gąski) i II LO (Aleksander Sumara, Szymon Brzozowski, Szymon Głowacki, Aleksander Szczęsny, Maciej Koźliczak, pod opieką Karoliny Borkowskiej).  Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom i ich opiekunom za wysiłek włożony w przygotowanie scenografii, tekstów, oprawy.

Dziękujemy również Pani Zofii Leszczyńskiej z Cukierni Leszczyńskich na ul. Głowackiego, która udostępniła piękne krzesła i stoliki, które stanowiły część scenografii.

Za muzyczną warstwę odpowiedzialni były uczniowie Państwowej Szkoły Muzycznej im. Zygmunta Noskowskiego w Ostrołęce. Klimatyczne utwory przeniosły widzów w świat bohaterów.  Nie zabrakło akcentów międzypokoleniowych, bo w akcję zaangażowano również seniorów z Klubu Senior+. Reprezentowała ich Pani Krystyna Lachowska. 

Dla zebranych widzów przygotowano papierowe egzemplarze „Kordiana” z okolicznościową pieczęcią oraz zakładki do książek. Mamy nadzieję, że wspólne czytanie będzie okazją do refleksji, innego spojrzenia na szkolną lekturę oraz okazją do ponownego sięgnięcia po polską literaturę.