- Home
- Lista aktualności
- Informacja dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych
- Opublikowano: 2025-01-30
Informacja dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych
Prezydent Miasta Ostrołęki, na podstawie art. 6c ust. 3c, 3e ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r., poz.399 z późn. zm.), zawiadamia właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (tj. nieruchomości, na których prowadzona jest działalność gospodarcza, społeczna lub publiczna), położonych na terenie Miasta Ostrołęki, o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na świadczenie usług w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych i nieruchomości, które w części stanowią nieruchomości zamieszkałe, położonych na terenie miasta Ostrołęki w okresie od 31 marca 2025 r do 30 marca 2027 r.Mając na uwadze powyższe właściciele nieruchomości niezamieszkałych w terminie 60 dni od daty opublikowania niniejszej informacji, tj. do dnia 31 marca 2025 r., mają możliwość:
1. złożenia oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę;
2. odwołania oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość została wyłączona z systemu stosownym oświadczeniem.
Właściciel nieruchomości niezamieszkałej, która powstała w trakcie obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych, tj. w okresie od 31 marca 2025 r. do 30 marca 2027 r., może w terminie 60 dni od dnia powstania takiej nieruchomości złożyć pisemne oświadczenie o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych przez gminę.
Zgodnie z art. 6c ust. 3b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w pisemnym oświadczeniu właściciel nieruchomości jest zobowiązany wskazać gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę (wpisanym do Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych na terenie Miasta Ostrołęki), z którym zawarł umowę na odbiór odpadów komunalnych oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia.
Przedmiotowe oświadczenia są skuteczne od dnia, w którym zacznie obowiązywać umowa w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, i nie mogą być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy.
Pisemne oświadczenia wraz z kopią umowy prosimy składać:
1) pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miasta Ostrołęki pl. gen. Józefa Bema 1 07-400 Ostrołęka
2) ePUAPem
3) Punkt Obsługi Interesantów
pl. gen. Józefa Bema 1, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 764 68 11 w. 279
czynny: poniedziałek, środa, czwartek w godzinach 8:00 - 16:00
we wtorki w godzinach 8:00 - 17:00
w piątki w godzinach 8:00 - 15:00
Punkt Obsługi Interesantów
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 294
czynny: poniedziałek, środa, czwartek w godzinach 8:00 - 16:00
we wtorki w godzinach 8:00 - 17:00
w piątki w godzinach 8:00 - 15:00
W celu uzyskania szczegółowych informacji należy kontaktować się z tut. Urzędem pod numerem tel.: +48 (29) 764 68 11 w. 251.